האם ניהול עובדים הוא תהליך אבולוציוני?

רבים מאיתנו וגם אני התקדמנו לתפקידי ניהול בגלל שהצלחנו בתפקידנו,
באותה עת הייתי אשת מכירות טובה וכחלק מהקידום התחלתי גם לנהל א.נשים ולהיות מנהלת צוות מכירות.
 
הסיבות העיקריות לקידום הם:
 
–       מקצועיות– אדריכל טוב יהיה ראש צוות אדריכלים.
–       וותק – לאחר מספר שנים בתפקיד/ים שונים מתקדמים לתפקיד ניהולי.
–       ואקום – מנהל התפטר, מתקשים למצוא מחליף או אין זמן ומקדמים מישהו בארגון.
–       מזל – היית במקום הנכון ובזמן הנכון וקיבלת הזדמנות לתפקיד ניהולי.
 
שמתם לב שבאף אחת מהסיבות לקידום לא לקחו בחשבון את מיומנויות העובדים לניהול א.נשים.
 
אז האם ניהול עובדים הוא תהליך אבולוציוני שקורה עם כניסתנו לתפקיד?
האם זה משהו שקורה מעצמו?
התשובה היא לא!
 
ניהול עובדים מצריך סט מיומנויות הכוללות:
 
–       יכולות העברת מסרים אפקטיבית
–       רתימה של הצוות למשימות השונות
–       יכולת העצמה ושגשוג של הצוות
–       יכולת השפעה והובלה
–       יכולת ניהול זמן וקונפליקטים
 
במהלך השנים האחרונות חווינו את גל ה״התפטרות השקטה״ שהתאפיין בכך שעובדים לא הסכימו לעבוד במקום שלא התאים להם מבחינת הסביבה, המקצועיות וגם ההתנהלות.
 
שמענו על יותר ויותר עובדים שעזבו בלי שתהיה להם עבודה אחרת.
 
בנוסף, במהלך השנים האחרונות ראינו כי הדברים שחשובים הכי הרבה לעובדים הם:
–       יחסי עבודה – שבא לידי ביטוי בסביבת העבודה
–       הקשר עם המנהל ישיר
–       אתגר מקצועי
 
לא מפתיע ששלושת הסיבות הראשונות החשובות ביותר לעובד מושפעות באופן ישיר מהמנהל/ ראש הצוות שלהם.
 
כך שבמידה ועובד לא מסתדר עם המנהל הישיר שלו סביבת העבודה שלו ויחסי העבודה נפגעים וכן גם האתגר המקצועי.
 
אז אחרי שהבנו שעובדים מתקדמים לתפקידים ניהוליים מסיבות רבות אך ברובם לא נבחנות שם המיומנויות שלהם לניהול עובדים.
מחקרים מראים שמנהלים ישירים אחראים על 90% מהסיבות שהעובדים יישארו או יעזבו את מקום העבודה. זה גורם לנו להבין דבר אחד:
 
הצלחת ארגון ושימור עובדיו – תלויה בקשר ישיר עם מיומנויות המנהלים בארגון
 
המנהלים אחראים ומשפיעים על כל  חמשת הצרכים של מאסלו במקום העבודה:
 
–       הישרדות – פרנסה, מקום שמספק לי שכר כי לבסס את הצרכים שלי.
–       ביטחון – ביטחון תעסוקתי.
–       שייכות – להיות ולהרגיש חלק מהצוות מהארגון.
–       כבוד והערכה – להרגיש אני משפיע, שמעריכים את עבודתי.
–       מימוש עצמי – התפתחות אישית ומקצועית.
 
לאחר שהבנו את ההשפעה והקשר מה עלינו לעשות?
 
–       לתת לכל המנהלים וראשי הצוותים כלים ומיומנויות ניהול עדכניות,  שיטות להתנהל עם צוות העובדים ובעיקר שגרות ניהול שיוטמעו ביום יום שלהם.
 
–       להסביר להם את האחריות שיש על כתפיהם מעצם היותם מנהלים.
 
–       להסביר להם שניהול עובדים הוא מקצוע בפני עצמו שיש ללמוד אותו ולהשתפר בו כל הזמן ע״י  השלבים הבאים:
·      למידה
·      התנסות
·      קבלת פידבק
·      שיפור
·      ושוב התנסות וכן הלאה
 
רק בצורה הזאת יהיה ניתן להשתפר ולהיות מנהלים טובים יותר. ויש להבין שמה שמתאים לצוות אחד לאו דווקא מתאים לצוות אחר.
לכן יש משמעות אדירה לתהליך.
 
ברגע שהמנהלים למדים את התהליכים ומקבלים את הידע והכלים האלו קורה דבר מופלא בארגון  התרבות הארגונית מתעצבת.
השינוי בא לידי ביטוי ב:
–       שפה אחידה לארגון (אין אבא ואמא עם דעות שונות, אין סדקים שניתן להיכנס בינהם)
–       חזית הנהלה חזקה ועוצמתית
–       מחוברות העובדים
–       עליה בשביעות רצון של המנהלים ושל העובדים
ושכל זה קורה גם הביצועים וההישגים עולים.
כי עובדים שטוב להם עושים יותר ואף נהנים מזה.
 
השלכה נוספת ועקיפה לתהליך, תבוא לידי ביטוי גם בתהליכי גיוס קצרים יותר כי כשעובד אוהב לבוא לעבודה באופן אוטומטי הוא יביא גם את חברים שלו לשם ושיטת ״חבר מביא חבר״ תהיה משמעותית וחיובית הן לארגון והן לעובדיו.
 
במחקרים שיצאו לאחרונה, הוכח באופן חד משמעי שארגונים מצליחים, מאופיינים ע״י מנהלים ועובדים שמחים ושבעי רצון ויותר מזה, ארגונים יכולים לבדל את עצמם וליצור יתרון יחסי לא רק ע״י טכנולוגיות או סביבות עבודה מפתות אלא ע״י המשאב האנושי שלהם! על ידי העובדים שלהם ומשמעותם לארגון!
 
במידה וגם אתם רוצים לעזור למנהלים שלכם, לתת להם כלים ומיומנויות שיובילו אותם ואת הארגון להצלחה, פנו אלי בפרטי.
 
במסגרת עבודתי עם ארגונים, פיתחתי קורס ייעודי למנהלים וראשי צוותים
בהם אני מלווה אותם ומטמיעה להם שגרות ניהול בעבודה.
מלמדת אותם מיומנויות שיתנו להם כלים להתמודד עם העובדים, עם הקולגות ועם אתגרים בלתי צפויים.
 
מנהלים שעוברים את הסדנא מקבלים:
 
–       שיטות עבודה פרקטיות להתנהלות עם העובדים ברמת פגישות ותיעוד
–       יכולת העברת מסרים בצורה אפקטיבית בערוצים השונים
–       יכולת בקרה וניהול בשיטות חדשניות
–       יכולת ניהול קונפליקטים בצורה מקדמת
–       כלים לניהול זמן ותיעדוף משימות
–       יכולת ביצוע משובים/שיחות חתך ועוד
–       יצירת חווית עובד חיובית לאורך כל תקופתו בארגון
 
אז למה אתם מחכים צרו איתי קשר עכשיו ובואו ניתן למנהלים שלכם את כל מה שהם צריכים להיות טובים יותר לעובדים שלכם ולארגון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *