חוזקות – התנהלות קלאס באפס מאמץ

כשילד מתקשה בלימודים יש את המורים שיגידו לו להתעסק באיפה שהוא מתקשה ולהתאמץ יותר מה שרוב הפעמים גורם לתסכול נוסף ויש את המורים האחרים שמעודדים אותו להתחזק במה שהוא כבר חזק.

  • מה המחשבה שמביאה כל אחד מהמורים להציע את הצעתו?
  • מה המשמעות של חוזקות?
  • איפה זה יכול לעזור לנו כמנהלי א.נשים?
  • איפה זה יכול לקדם אותנו כמנהלים?

על שאלות אלו ועוד נענה בניוזלטר היום…

אז למה מורים מציעים לילדים 2 גישות שונות לחלוטין?

עד לפני מספר שנים הפסיכולוגיה התייחסה לא.נשים ככאלה עם בעיות שיש לפתור אותם. לדוגמא אני מתקשה בלעמוד בזמנים אז נמצא פיתרון לזה או אם אני מתקשה בריאלי אז אני אשקיע יותר ואשתדל להעלות את הציון למרות הקושי הקיים.  הגישה היתה תמצא את הבעיה ונטפל בה.

ואז הגיעה הפסיכולוגיה החיובית שהביאה איתה בשורה עיקרית, ברגע שאדם מתחזק יותר במה שהוא חזק זה משפיע באופן אוטומטי על מרחבים ומעלים נוספים בחייו.

וזו גם הסיבה למה מורים נוקטים בשיטה של לחזק את החזק. כי הם מאמינים שברגע שהילד יחווה הצלחות באופן אוטומטי זה ישליך על המוטיבציה והרצון שלו להצליח במקצועות החלשים שלו יותר.

בואו נדבר על חוזקות:

לפי המילון:

  1. עצמה, כוח
  2. דבר שפרט מצטיין בה או טוב בה יותר מבאחרות

לכולנו יש חוזקות!

אז איך אנחנו נדע מה החוזקות שלנו?

יש מס׳ דרכים הקלה ביותר זה לשאול א.נשים סביבנו מה לדעתם החוזקות שלנו ולהכין רשימה של 5-10 קרובים.ות ולאחר שיש לנו את הרשימה באופן מיידי נוכל לראות את המכנה המשותף של חמשת החוזקות שלנו.

אופציה נוספת זה לקחת רגע בחיים שלנו שבו היינו ״בשיא״ שלנו הרגשנו הכי טוב, התנהגנו ביעילות ואפקטיביות מקסימלית השגנו ביצועים הכי טובים וקיבלנו הכי הרבה חיזוקים.

לאחר שנכתוב את המקרה לפרטי פרטים ונחווה את הרגע שוב

נוכל לסמן במרקר מה הוביל אותנו לרגע הזה מה עשינו שם בדיוק.

בסיום נקח את כל המילים שמירקרנו ונוכל לראות שגם שם יתגלו החוזקות שלנו לנגד ענינו.

אופציה אחרונה שאציע שהיא יותר מתודולוגית היא לענות על שאלון חוזקות של via שקיים באינטרנט ולאחר סיום מילוי השאלון נקבל למייל את החוזקות שלנו. https://www.viacharacter.org/#

(בשאלון ניתן לבחור שפה למעלה ולעשות אותו בעברית).

אז כשיש לנו את החוזקות מה עושים איתן?

חוזקות נועדו להראות לנו מה אנחנו עושים טוב ביתר קלות, מה שנקרא ״באפס מאמץ״? וברגע שאנחנו שמים אותם לנגד ענינו אנחנו יכולים להתנהל ביתר קלות ולהבין איפה אנחנו יכולים להתקדם/ לקדם יותר.

כמנהל.ת עובדים עבודה ע״י חוזקות בצוות יכולים לייעל ולשפר את איכות הביצועים

  • תיעדוף משימות בחברי הצוות ע״י החוזקות הקיימות לדוגמא: אם יש מישהו שאחת החוזקות שלו היא תקשורת ויצירת קשרים אני אעדיף לתת לו משימות רלוונטיות בנושא כמו: התנהלות בפגישות עם לקוחות, להיות אחראי על הקשר הראשוני מול הלקוחות ועוד.
  • בפגישות הסטטוס השבועיות לתזכר את העובד.ת על החוזקות שלהם וכיצד הם יכולים לקדם אותם במשימות השבועיות או אולי להיעזר בחבר צוות אחר שיכול לקדם את חלק המשימה

בעבודה ע״י חוזקות בין חברי הצוות זה מייצר:

  • סביבת עבודה חיובית
  • ייחודיות של כל אחד מחברי הצוות
  • שיתופי פעולה בינהם לקידום המטרות
  • אמון בין חברי הצוות מעצם הפתיחות והשקיפות
  • יעילות מכך שכל אחד עושה מה שהוא טוב בו.

כמנהל.ת אם גם אני מתייחס לחוזקות שלי ומתנהל לפיהן לעיתים אני אראה שיש לי צוואר בקבוק שנוצר מעצם זה שיש לי פעולות שאני צריך לעשות ועדיין זה לא משהו שאני טוב בו… פה המקום ״להאציל סמכויות״ לצוות או לקולגה אחרת שלי שאני יודע שזו החוזקה שלה.

כמנהלת מכירות ידעתי שהחוזקות שלי באות לידי ביטוי בהבנת התמונה הכוללת בניתוח והוצאת תובנות אך הכנת הדו״חות שהתלוו לזה היו עבורי ״צוואר בקבוק״ כי לא אהבתי להתעסק בזה ברמה הטכנולוגית ולעיתים הייתי מעכבת דברים רק בגלל זה.

ברגע שהתנהלנו בחברה בחוזקות והבנתי שזו החוזקה של הקולגה שלי היינו עובדות יחד היא היתה מוציאה לי את הדו״חות בזמנים שהייתי צריכה

ואילו היא היתה צורכת ממני שירותי יצרתיות, ניסוח ועוד חוזקות שהיו לי ולה היוו ״צוואר בקבוק״.

עבודה בחוזקות מאפשרת לכל אחד להיות מיוחד בזכות הדברים שהוא טוב בו, זה מאפשר יצירת שיתופי פעולה התנהלות יותר חיובית ואווירה כללית של הצלחה שמשפיעה באופן דרמטי על הביצועים

ועל מורל הצוות והארגון.

אז בוא נבדוק מה החוזקות שלך?

ואיך הן יכולות לקדם אותך כמנהל.ת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *