מיתוג אישי – רלוונטי לשכירים או בזבוז זמן?

לפני מספר שבועות, היתה לי שיחה עם חבר מהעבר, שדיבר איתי על כל התפקידים שהוא מבצע במסגרת עבודתו בארגון. כמה הוא נוגע ומשפיע וכמה ערך יש לו. הדבר הראשון שהצעתי לו זה תוציא את זה החוצה, תכתוב על זה בלינקדאין, תמתג את עצמך!

ותשובה שלו הדהימה אותי: למה? יש לי עבודה וטוב לי. 

מה הקשר?!

החלטתי שאני מקדישה את הניוזלטר הזה בשבילו 🙂

אז בהמשך לניוזלטר הקודם שלי על מיתוג מעסיק הפעם אנחנו נדבר על מיתוג אישי. ההבדל בינהם הוא שבמקום לשים את הארגון בקידמה אנחנו שמים את עצמנו.

מיתוג גורם לנו להיות ממוצבים במקום שאליו אנו חושקים, הוא יכול לגרום לאחרים לרצות ״לקבל חלק מאיתנו״ וזה יכול להתבטא בהצעות עבודה, שיתופי פעולה, שכר גבוה, תנאים ויכול להוות בסיס גם להשקעה בנו או אולי לעצמאות בעתיד.

אבל השאלה שאני אתעכב עליה היא למי זה נכון?

הרי ברור שכל עצמאי/ חברה שנפתחת צריכה למתג את עצמה כטובה בתחומה, לעיתים אף נדרשת השקעה של כסף על מנת לפרסם לשווק ולחשוף אותנו לקהל היעד שלנו.

אבל מה לגבי שכירים? האם גם הם צריכים למתג את עצמם?

התשובה שלי היא חד משמעית כן!

ויש לזה מגוון סיבות אני אבחר במשמעותיות בעיניי:

  • מיתוג אישי מעלה לי את הערך – באופן אוטומטי זה מביא איתי ערך, רגש וחוסר רציונליות שמעלה את ״המחיר שלי״ בעיני האחר. זה לא משנה אם אני מתראיין לתפקיד חדש או בכלל אבחן שיתוף פעולה עבור חברה שאני עובד בה. כאשר אני מציע משהו, אני בעצם מציע את עצמי ושקונים ממני משהו קונים גם חלק ממני (וזה המפתח להכל).
  • מיתוג יכול להפוך אותי לאוטוריטה בתחום ולספק לי חשיפה גדולה התפתחות מקצועית אישית ולמידה מתמדת.
  • מיתוג יכול לפתוח אותי להזדמנויות שלא היו לי קודם ואפילו לא ידעתי שאני לא יודעת עליהם.

ורק בשביל שלושת הסיבות הללו שווה להשקיע במיתוג ולא משנה אם אתה עצמאי או שכיר.

מה זה אומר בשביל שכיר למתג את עצמו?

במילים פשוטות תראה לעולם מה אתה עושה במסגרת התפקיד שלך.

אז איך מתחילים?

אני בוחרת להתייחס היום לזירת העסקים לינדקאין ואיך שם אני יכולה להביא את עצמי במקסימום?

  • נתחיל בפתיחת משתמש חדש– תמונה עסקית, תיאור תפקיד, שיוך החברה ומילוי כל הניסיון התעסוקתי שלכם (סטייל קו״ח) 
  • לוודא שיש לכם 500+ חברים קודם כל! ככה לינדקאין באופן אוטומטי מקדמת אתכם על פני האחרים.
  • איך אני מגיע לשם? ע״י הוספת חברים מהתחום שלי, חברים שלי לעבודה ובכלל. בנוסף, כל אדם שאני פוגשת במסגרת עבודתי אני מוסיפה אותו באותו היום לקהילת החברים שלי – כך גם אני גדלה בכמות החברים ולאחר תקופה יתחילו גם לבקש ממני חברות אנשים שמתעניינים בי.
  • לקבוע לי ביומן אחת לשבוע לכתוב פוסט 

  (אם יש לך יותר זמן תעשה יותר).

  • מה כותבים שם? הכי פשוט בעולם, מה עשית היום? תובנות שעלו לך? הצלחות שהיו לך אולי לצוות שלך, אולי לצוות איתך, פרסים שקיבלת, ימי עיון וכנסים שנכחת בהם ותובנות שהיו לך, למעשה זה תיעוד ההצלחות שלך וההוויה שלך במקום העבודה (פייסבוק לעסקים) זה מקום גם ללמידה כך שניתן לפרסם גם מידע מקצועי, לשאול שאלות ועוד… שהמטרה העיקרית שלך היא להביא ערך לעולם! 

במהלך שנותיי כמנהלת מכירות, נגעתי בכל כך הרבה א.נשים, היו לי הצלחות חסרות תקדים, הישגים, פרסים, כנסים, והרבה תכנים סופר מענינים… אבל אז לא היתה לי ההבנה כמה זה חשוב ומשמעותי לשתף את כל המידע הזה ולמתג את עצמי, כמה ערך יכולתי לתת וכמה ערך יכולתי לקבל חזרה.

שיצאתי לעצמאות הבנתי.

היום אני יודעת להגיד שהייתי יכולה לחסוך לעצמי זמן רב אם הייתי ממתגת את עצמי קודם בלינקדאין.

אבל לא בוכים על חבל שנשפך מנקים ומתקדמים…

היום אני ממותגת! ההוכחה לכך היתה כשהגעתי לפגישה עם אדם שלא הכיר אותי קודם לכן אך עדיין הציג את מי ששאפתי להיות לפני שנה וחצי.

הערך, הלמידה, התכנים והדרך ששיתפתי במהלך השנה הביאו אותי למקום שרציתי – וזו היתה ההוכחה שלי!

אם גם לך יש יעד, רצון או שאיפה תרקמו את הדרך אליה, איך? 

מיתוג!

זה קל, זה פשוט, זה נגיש וזה בעיקר אפשרי. 

כי אנחנו לא יודעים מהיכן ומתי תגיע אלינו ההזדמנות של חיינו וכדאי שנהיה מוכנים לה בגרסה הטובה ביותר שלנו 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *