עידן הסלאשרים// – למה לבחור ב״או״ שאפשר ״גם וגם״?!

תמיד הייתי מסוג האנשים שאוהבת לעשות כמה דברים ולא מסתפקת בעבודה אחת, תחביב אחד…

הייתי מנהלת מחלקת מכירות, עבודה תובענית מאוד ובמקביל הייתי יוצרת אומנות, כל פעם בתחום האחר, הייתי אוהבת ללמוד המון על הרבה דברים וכל הזמן אמרתי לעצמי ״איזה בעייתית את! את לא ממוקדת, כל הזמן רוצה גם וגם רוצה ללמוד עוד מתלהבת גם מייעוץ וגם מאומנות וגם רוצה ללמוד תפירה וגם עיצוב עוגות, גם תכשיטים.. זה בטוח בגלל שאת מזל תאומים- פיצול אישיות ברור ״…

אז זהו שבשנים האחרונות הבנתי שלא, זה לא מבטא חוסר מיקוד ,

זו פשוט הדרך שבה אנחנו מתנהלים ואפילו יש לזה שם:

אז נעים מאוד, אני אילנית ואני סלאשרית גאה!

אז מה זה סלאשר?

סלאשרים הם הא.נשים שלא מסתפקים בדבר אחד, במשרה אחת, בתחום אחד, בתחביב אחד.. הם רוצים גם וגם.. משרה בשעות הבוקר ועוד הכנסה בשעות הפנויות. הם אוהבים ללמוד ולדעת ולהכיר עוד תחומי עניין חדשים מחלקם הם ייצרו הכנסה נוספת ומחלקם רק ייהנו אבל בהחלט לא יתספקו בדבר אחד. הם יזמים בנשמה כאלה שרוצים לעשות עוד דברים, להתנסות לטעות ללמוד ולהשתפר ולהתפתח כל הזמן!

תקופת הקורונה שמה זרקור על כל מיני נושאים חשובים בינהם הזמן שלנו.

מצד אחד היינו במצב הישרדותי תחת אימת חיידק הקורונה ומצד שני ראינו כי כל הסטטוס קוו שהיה בשוק העבודה לאורך שנים – הופר.

זה התבטא בכך שניתן לעבוד גם מהבית לאורך תקופה, ניתן לעבוד פחות ועדיין להיות פרודוקטיביים ובעיקר נפתחו לנו העיניים שיש כל מיני סוגי העסקה שנולדו (או פשוט היו שם מזמן ולא שמנו לב אליהם).

מעבר לכך, רבים פוטרו מעצם המצב ולא הצליחות למצוא עבודה בתחומם, לכן אלו שהיו להם עוד כלים ומיומנויות ותחומי עניין נוספים מצאו זמן לפתח את זה ואפילו להפוך את זה לתחום עיסוקם הבא.

א.נשים הבינו שלזמן יש משמעות אדירה עבורם והם לא מוכנים ל״בזבז״ את חייהם בעבודה אחת של 8-12 שעות ביום תחת הפלורסנטים.

אז התחילה ״ההתפטרות הגדולה״, בה א.נשים החליטו שהם יהיו אחראים לגורלם ולא יסתפקו בעבודה שתשלם להם את החשבונות – הם רוצים משמעות!

משם התחילה גם מגמת ״העצמאיים״ שהבינו שהם לא רוצים לעבוד כדי לייצר רווח לאחר אלא לעצמם. הם רוצים יותר מהחיים.

ומעצם כל המגמות האלו ראינו איך עובדים התחילו לעבוד במספר מקומות עבודה. חלקם עבדו כמה שעות כדי לייצר עוגן תעסוקתי ובשאר הזמן הקימו את העסק שלהם.

ויש כמוני שפשוט עזבו את ״כלוב הזהב״ והלכו אחרי החלום ש/להם והקימו את העסק שלהם.

אבל גם בעסק שהקמתי היה חשוב לי שיהיה לי מגוון תחומים שמעניינים אותי גם הזכות הזאת שיש לי לעזור למועמדים ומועמדות למצוא להם את מקום העבודה הבא שיתאים להם, שיקדם אותם ויוביל אותם להגשמת היעדים שלהם ומצד שני גם ייעוץ לארגונים בניהול עובדים. וגם לכתוב ניוזלטר על ניהול וחדשנות בעולם העבודה שמאוד מעניין אותי. וגם לעשות פודקאסט בנושאי ניהול שונים.

זה תמיד גם וגם.

כל המציאות החדשה הזאת תועדה ואובחנה ויצאו מאמרים על כך שעובדים לא מוכנים  להיות מחויבים רק למקום עבודה אחד הם רוצים כמה (וזה לא משנה אם כעצמאיים או כשכירים) היתה כתבה שמאוד אהבתי שאמרה שתם עידן הארוחה העיקרית היום העובדים מחפשים ארוחת טעימות.. האפשרות להתנסות בכמה משרות ולהתפתח בכמה תחומים במקביל.

אז מה יוצא לנו מעצם היותנו סלאשרים? מה זה אומר עלינו?

אז אם פעם חשבתי שזה מבטא חוסר מיקוד, התפזרות ועוד כל מיני דברים לא מקדמים.

היום אני יודעת שזה מבטא:

  • סקרנות
  • רצון ללמידה
  • רצון להתפתחות אישית מקצועית וכלכלית

ובעיקר הרצון לעשות מה שאנחנו אוהבים, ואם אנחנו אוהבים כמה דברים זה מעולה  מחלקם נייצר הכנסה ומחלקם פשוט נהנה – פשוט חלום.

הרי מה יותר כיף מלקום בבוקר ולעשות מה שאני אוהב וטוב בו וגם לקבל על כך תשלום הוגן. לזה אני קוראת חופש וככה אני חיה.

אני גם חלק מקהילת svt שחרטה על דגלה את חוכמת ההמונים והכלכלה השיתופית. היא מאפשרת לכל מי שחלק ממנה לעשות את מה שהוא אוהב בזמן שהוא רוצה ולא להיות לבד.

הסוכנים שלנו הם סלאשרים אמיתיים שרוצים עוד מהחיים, הם אולי רוצים לעבוד בתפקיד שלמדו וצברו בו ניסיון אך הם לא רק מסתפקים בזה, הם מגיעים אלינו כדי לאפשר לעצמם עוד הכנסה, עוד הגשמה ובעיקר שליחות.

ל״געת״ באותם מועמדים שמחפשים עבודה בזמן שהם בצומת דרכים והם עוזרים להם למצוא את מקום העבודה המדויק ביותר עבורם.

ולא רק שהם עושים טוב הם מתוגמלים על זה בשוויוניות מדהימה – זו המשמעות של כלכלה שיתופית אין רק אחד שמרוויח והשאר מקבלים חלק קטן. כאן אנחנו מתחלקים שווה בשווה בהכנסה שמגיעה. כך שהמשמעות של השמה היא שסוכן מקבל  40% מהשכר בדיוק כמו המנהלת שהביאה את המשרה.

אז מה אפשר לבקש יותר?

העבודה של סלאשרים הופכת למעניינת  מעצם הגיוון והתפתחות שהיא מביאה איתה. במקום כל יום לעשות תפקיד אחד שלפעמים אני גם לא כל כך אוהב אני בחור לחלק את העבודה שלי בכמה תפקידים, בדר״כ זה יהיה משולב עם דברים שאני אוהב שבאופן אוטומטי יגרמו לי למוטיבציה ונחישות בנושא ועם הזמן גם תגיע ההצלחה וכל התהליך מבורך כי אני לא מתפשרת על מי שאני ומה שאני אוהבת.

אז סלאשרים יקרים, אל תתלבטו אם בא לך גם וגם – לכו על זה! אני מבטיחה לכם שזה ישתלם לאורך זמן זה יגרום לכם ללמוד להתפתח ולרצות עוד ועוד ואין יותר כיף מזה.

אם מצאת את עצמך בין השורות ויש לך חלום ״כשאני אגדל אני אהיה …״ אל תחכו ליום הזה – הביאו את היום! תעשו את זה עכשיו! גם וגם, זה אפשרי…

יש נוסחה שאומרת שאם נשקיע במשהו 1% מהיום לנו במשך 365 ימים בשנה בסוף השנה נהיה טובים בו ביותר מ37% מאשר התחלנו!

אבל, אם נמשיך להכפיל את 0% בשנים זה תמיד יישאר 0.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *