תובנות על נשים בעולם העבודה ובכלל

היום מציינים את יום האישה הבינלאומי לכן, החלטתי לאגד מס׳ תובנות על נשים בעולם העבודה על הטוב, על הרע ועל הלא נורא …

  • הקורונה שמה זרקור חיובי על הנשים מכיוון והן הוכיחו שגם במציאות משתנה הן יודעות לאלתר, לעשות גם וגם ועדיין להישאר נאמנות אחראיות ומחוברות לדרישות הארגון.
  • אז במחקר האחרון שיצא ראו כי נשים מרוויחות 33% פחות מגברים באותו התפקיד על זה יש לי מה להגיד – נשים זה גם באשמתכן! אני משוחחת עם הרבה נשים עוצמתיות, חזקות חכמות שיש להן קו״ח שלא מביישים אף גבר אבל כשמגיעים לצפי שכר הן מתחילות לגמגם. אם תגמגמו יגמגמו לכן חזרה. תהיו ברורות וחדות גם בדרישות … אם אתן לא תאמינו איך תשכנעו את מי שמולכן?
  • תעזו! נשים מגישות מועמדות על משרות שהם מתאימות להן ב90% לעומת גברים שמגישים על 60% – אם לא תעזו איך תצליחו?
  • תפסיקו להתנצל! מהיום שהפכנו לאימהות אנחנו צריכות להתנצל על השעות. כבר מזמן שוק העבודה הבין שמגמת השעות נעלמה מן העולם הפרודוקטיביות היא החשובה – מיומנות העל של נשים היא פרודקטיביות כי אין דרך אחרת להסביר כמה נשים מספיקות ביום אחד גם בעבודה גם עם הילדים ובכלל בחיים.
  • אל תסכימו להתקדם באותו השכר – תאמינו שמקדמים אתכן כי אתן טובות ומתאימות ולא כי עושים לכן טובה שאתן צריכות להוקיר עליה בשכר… לא פוגשים את זה אצל גברים..
  • רק 5% מקרב המנכ״לים/ות ו-20% מהמנהלים/ות בכירים/ות הן נשים  אני בוחרת להגיד לנו הנשים תעזו, תפרצו תתקדמו אתן טובות, יכולות ומסוגלות!
  • מחקרים אחרונים מראים שהמקצוע שדורש חמלה, אינטלגנציה רגשית גבוהה היא ב90% אצל נשים (משאבי אנוש) זה לא סתם כי רק אתן מסוגלות להבין את האותיות הקטנות, לקרוא בין השורות, את הסאב טקסט רק לכן יש ראיה רחבה, חמלה ואתן מונעות מרגש ולא רק משכלתנות וזה מה שנדרש בשוק העבודה כדי לשמור על המשאב החשוב ביותר בעולם העבודה – הא.נשים!

בתקופת היותי מנהלת בחברה גייסתי בחורה שהגיעה והיתה נראית לי טובה מידי לתפקיד ניסיתי להבין למה היא מסתפקת במשרה זו והיא בחרה להגיד שזה מה שהיא רוצה, זרמתי איתה וגייסתי אותה. ביום חתימת החוזה נפגשנו והיא חתמה על החוזה אצל המשאבי אנוש וכשהיא הגיעה אליי למשרד היא ביקשה לעדכן אותי שהיא בהריון בחודש שני (אין חובת דיווח) ושחשוב לה שאני אדע. הייתי בשוק, עניתי לה שהכל טוב ושיהיה לה בשעה טובה וקבענו להפגש ביום תחילת העבודה.

באותו רגע הייתי מעורערת כי מצד אחד הרגשתי שרימו אותי והחלטתי שאני רוצה לשנות את הפרשנות ואז חשבתי מה הביא אותה לעשות את מה שעשתה והתשובה היתה ברורה… היא חוותה הרבה ניסיונות כושלים כשאמרה את האמת ושם זה הסתיים.

כמנהלת יש לי מחויבות כלפי העובדים

וכמנהלת אישה יש לי מחויבות נוספת לקדם ולהעצים נשים באשר הן.

כי אישה לאישה היא מלכה.

אם נעצור ונחשוב,

נשנה פרשנות במידת הצורך

נוכל לעזור בהבאת השינוי וצמצום הפערים בין גברים ונשים בשוק העבודה.

ביום שהבחורה הגיעה להתחיל לעבוד שיתפתי אותה בחשיבה שהיתה לי ואמרתי לה שבזכותה דייקתי את ה״אני מאמין״ שלי כמנהלת.

אני אסיים בנקודה הראשונה שהצגתי הקורונה הדגישה את יתרונות הנשים, המחויבות, התקתקנות גם בשלט רחוק, הנאמנות והמחוברות. היא הראתה שהאינטליגנציה הנשית והמיומנויות שאנחנו מפתחים בקריירה הראשונה שלנו (בית וילדים) יכולים להתכתב ולהפוך ליתרון יחסי גם בעולם העבודה.

אז בנימה אישית יום האישה שמח. נשים תחגגו את עצמכן כל יום מחדש זה מגיע לכן אתן חזקות, אתן יכולות – תעזו!

גברים – מי שלצידו יש אישה /אימא/ חברה חזקה ומשמעותית – דעו לכם כל היתרונות שיש להן בבית יכולים לבוא לידי ביטוי ואף להפוך ליתרונות במיוחד במציאות משתנה…

*הניוזטר הינו מיועד לגברים ונשים כאחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *