גיוס והשמה למהנדסים

גיוס מהנדסים הפך לאתגר לא פשוט עבור מעסיקים.

התמחויות שונות בתחום ההנדסה:

מהנדסי בניין
מהנדסי חשמל
מהנדסי מים
מהנדסי אינסטלציה
מהנדסי מכונות
מהנדסי קונסטרוקציה
מהנדסי אלקטרוניקה
מהנדסים אזרחיים
מהנדסי תוכנה
מהנדסי חומרה ועוד…

גיוס והשמה לאדריכלים

היום מהנדסים מאוד מחוזרים ע״י מעסיקים שונים, חברות השמה ולמעשה רובם עובדים וברגע שהם מחפשים עבודה זמן גיוסם נמוך יחסית.

תחום ההנדסה הופך מהפיכה בתכנון בביצוע ובניהול ששמה bim

כך שהיום מהנדסים שיודעים לעבוד בטכנולוגיות הרלוונטיות של מתודולוגיית ה-bim מפלסים לעצמם את הדרך למשרות עדכניות, חדשניות יותר ומאתגרות יותר שלצידן גם שכר ותנאים משודרגים.

מדוע מהנדסים מעדיפים חברות השמה למהנדסים?

חברות השמה למהנדסים נותנות מענה טוב הם למעסיקים והן לעובדים.

מהנדסים שמחפשים עבודה יעדיפו לעבוד מול חברות השמה בתחום ממס׳ סיבות עיקריות:
• חברות השמה למהנדסים יכולות לרכז להם מספר משרות ולנהל להם את כל תהליך חיפוש העבודה במקום אחד.
• חברות השמה למהנדסים יכולה לתת להם כלים וייעוץ קריירה, מה המשרה הטובה ביותר עבורם להגעה למטרות ולשאיפות שלהם.
• חברות השמה למהנדסים עדיפה למהנדסים שמחפשים את המשרה הבאה שלהם בדיסקרטיות, היא שומרת על האינטרסים שלהם ויכולה לתת להם מענה מלא.

מה התהליך להשמת מהנדסים מול המהנדסים?

– נבחן יחד מה עשית עד היום במסגרת תפקידך הקודמים?
– מה מעניין אותך להמשך הקריירה?
– האם עבודה ב-bim מעניינת אותך מבחינה טכנולוגית ובכלל? האם היא יכולה לשדרג את תפקידך?
– האם ישנה העדפה לעבודה בתכנון או בביצוע?
– הבנת המסלולים הקיימים היום בעולם ה- BIM ובכלל וכיצד ניתן להתקדם ולהתפתח בתחום?
– נבחן את המשרות שיכולות להתאים ומה משמעותן העתידי
– נחליט על המשרות המדויקות עבורך
– אנו נעביר קו״ח למעסיקים עם חוו״ד עליך תוך שימת דגש על החוזקות שלך
– נלווה את התהליך עד לחתימת חוזה וקליטתך בארגון
– ונהיה שם בשבילך עד חודשיים מיום תחילת העבודה לכל שאלה ועניין.

מדוע חברות השמה בתחום ההנדסה מגדילות הצלחה בגיוס?

חברת השמה שיש לה את הידע הנדרש, יכולה לעזור למעסיקים במס׳ דרכים:
– עזרה בהגדרת ואיפיון המשרה
– עזרה בגיוס מועמדים מדויקים ועם יכולות רלוונטיות
– הבנה בנישות הרלוונטיות ובנקודות החשובות למעסיק
– הבאת מועמדים איכותיים
– חיבור נכון על בסיס ניסיון, ידע וערכים

מכיוון ותהליך גיוס מהנדסים הינו תהליך הראשון של חווית עובד בארגון וזה לא משנה אם זה מתבצע על ידי זרוע פנימית (מחלקת גיוס הקיימת בארגון) או חיצונית (כגון חברת השמה) מה שחשוב בעיקר זה לוודא שהDNA הארגוני ילווה את התהליך לכל אורכו ויקבל חלק גם בתהליך הגיוס.

מדוע BIM Talents?

ב- BIM Talents יש ניסיון של עשרות שנים בתחום ההנדסה, בתחום ה- bim בהזדמנויות שהתחום מביא איתו וכיצד ניתן לגדול ולהתפתח בתחום.
כך שמהנדסים שבוחנים שינוי בקריירה מקבלים אצלנו ליווי צמוד מקצועי ויעודי עבורם, בהתאם לדרישות ולרצונות הרלוונטיים להם.

כדי שזה יקרה אנו ב- BIM Talentsמגיעים למשרדכם לפגישת היכרות ואיפיון, רואים את המשרדים, סביבת העבודה, האנ.שים לעיתים גם את המנהלים המגייסים וכל זאת על מנת לקבל מיכם כמה שיותר מידע על מנת שנוכל להעבירו למועמדים בשיחה על המשרה הרלוונטית.

כיצד מתנהל תהליך גיוס מהנדסים מול המעסיקים?

1. פגישת היכרות ואיפיון המשרה – לאחר חתימה על הסכם התקשרות עימם, אנו מגיעים לשיחת היכרות, בשיחה עם הלקוח אנחנו מנסים כמה שניתן לתאר את פרופיל האדם שאנחנו רוצים שייקלט למשרה, ברמת כישורים, מיומנויות, גישה ודרישות סף שחייבות להתקיים וכמובן, אנו גם מתייחסים לכל מה שיכול לעודד קליטה – מה שמהווה יתרון יחסי על פני האחרים. ברגע שאנחנו מסכימים על האיפיון, העבודה שלנו למעשה מתחילה.
2. פרסום המודעה – אנו מפרסמים את המשרה במגוון רחב של מרחבים דיגיטליים, הן ברשתות החברתיות, בדף המשרות באתר של BIM Talents, במודעות דרושים, בקהילות רלוונטיות, בקבוצות לינקדאין ובקבוצות וואטסאפ ייעודיות.
3. בדיקת מוכרות – מועמדים שמגיעים ללקוח עברו כבר שני סינונים. סינון ראשוני על פי שאלון סף שנשלח אליהם לבדיקת התאמה ולאחר אישורו, נקבע עימם ראיון טלפוני עם מנהלת גיוס, לכן כאשר אנו שולחים את המועמד/ת חשוב לנו לקבל פידבק מהיר עליו, האם הוא מוכר או לא, על מנת שנוכל לתת לו מענה מהיר וגם אולי נוכל להעבירו למשרות נוספות(כי השירות שלנו מבוסס על שביעות רצון של המעסיק ושל המועמד יחד) קבלת הפידבק יעשה בהקדם האפשרי על מנת שנוכל להתחיל תהליך מולו ולא תעשה עבודה לחינם.
4. משמעות הפידבק המיידי – בפרסום משרה מתחיל מומנטום, טיפול מהיר מייצר מינוף למשרה בפלטפורמה ובכלל. לכן בעת קבלת המועמד/ת, עליכם לבחון אותם ולעדכן אותנו במיידיות האפשרית (עד כמה שניתן) האם מתקדם/לא מתאים.
במידה והמועמד נמצא לא מתאים, חשוב מאוד לנו לקבל משוב מדוע המועמד לא מתאים כדי שנוכל לדייק יותר את המשרה במידת הצורך.
במידה והמועמד מתאים – יש לעדכן בהתקדמות מולו, מתי נקבע לו ראיון.
5. עדכון עד השמה – עדכון המידע חשוב לתהליך מול המועמד אנחנו מולו בקשר, מוודאים שהוא מחויב למשרה ולתהליך במידה ויש שינויים או כל ולת״ם אחר אנחנו שם לתת מענה. (דחיית ראיונות, שינויים במועדים, ביטולים או כל דבר אחר).
לאחר הריאיון אנחנו מוודאים קבלת משוב הן מהמועמד/ת והן מהמעסיק על מנת לראות תמונה כוללת ומידת התאמה הדדית.
כפי שציינו קודם מטרתנו העיקרית היא לחבר בין א.נשים ולמרות הדרישות, המיומנויות והכלים בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות את הקליק בינכם.
לעיתים בתהליך חתימת החוזה, ישנם הערות ונושאים שלא תמיד נעים או קל לדון בהם ובשביל זה אנחנו כאן, לגשר על הפערים ולתת מידע שיכול לקדם את התהליך ולהביא לחתימת חוזה מיטיב עם שני הצדדים תוך שמירה על האינטרסים של שני הצדדים.
במידה ובמהלך הדרך זה בכל זאת לא צלח, אנחנו נותנים מענה למועמדים, שולחים הודעת שלילה ומנסים למצוא להם משרות נוספות במידת האפשר כדי שהחוויה שלהם תישאר חיובית לתהליך. מבחינת ההתנהלות מול המעסיק אנחנו לעיתים מדייקים את המשרה ועושים סבב נוסף של מועמדים.
6. המועמד התקבל – איזה כיף! בעת חתימת חוזה אחנו מבקשים לקבל עדכון על תאריך תחילת העבודה והשכר שנקבע. גם בשלב זה אנו מוודאים עם המועמד שהוא מרוצה מהחוזה והתנאים. ביום תחילת העבודה אנו שולחים למועמד/ת ברכה ובהצלחה על כניסתו לעבודה ובסוף היום אנו גם יוצרים עימו קשר לשמוע איך היה לו ביום הראשון לעבודה והאם הוא מרגיש טוב והכל בסדר.
7. במהלך תקופת האחריות – אם יש חוסר שביעות רצון מדרך התנהלות המועמד, חשוב שנדע זאת מבעוד מועד. קודם כל, נוכל להתייעץ יחד איך ניתן לעזור במידה וניתן. לנו יש דרכים רבות לתת ערך דווקא בגלל שאנו גורם חיצוני וניטרלי לתהליך- כדאי ומומלץ להיעזר בנו.
8. סיום תקופת האחריות – במהלך תקופת האחריות אנו יוצרים קשר עם המועמד/ת מעת לעת לקבל משוב על העבודה, על הסביבה ועל האוירה הכללית. לוודא משני הצדדים שיש הלימה ושביעות רצון. במידה ויש נושאים שיכולים לייצר פערים אנו מתערבים ומגשרים ולא מעט פעמים היו נושאים קטנים ששתיים שלוש שיחות פתרו, תהליך שעזר מאוד לעובד בכניסה לתפקיד ווידא את הישארותו ואת שביעות רצונו. המטרה למנוע פערים התחלתיים ולאפשר למועמדים ולארגון להשתלב ולהמשיך יחד.
9. תשלום ההשמה – כאשר מסתיימת תקופת האחריות אנו מוציאים חשבונית למעסיק בהתאם לתנאי החוזה ובמועדים הרלוונטיים של תקופת האחריות.
כפי שניתן לשים לב אנחנו מתוגמלים על תוצאות!
אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת לתת מענה הולם ומכבד בתהליך הן למעסיק והן למועמדים המגיעים, האחריות לכך היא על שנינו (אנחנו והמעסיקים).
כדי שזה יצליח אנחנו צריכים אתכם המעסיקים מחויבים לתהליך!
BIM Talents דואגים גם לתדמית שלך כארגון.

צוות BIM Talents מתחיל את התהליך עם המועמד/ת, אך למעשה זה כבר התקשורת הראשונה שלו עם הארגון שלכם.
אנחנו ב-BIM Talents מהווים זרוע הגיוס שלכם בארגון. כך שככל שנהיה מסונכרנים ונראה חזית אחת מול המועמדים, כך הם יקבלו שירות ותהליך ראוי ומקדם. שתוצאותיו יהיו מהירות ומדויקות הן לארגון, הן למועמדים וגם לנו. יתרה מכך תהליך נכון ומסונכרן מתחיל את חווית העובד כבר בתהליך הגיוס לכן חשוב שתתנו לנו את הכלים לוודא שהתהליך של המועמד יהיה נעים ומכבד.

תיאום וסנכרון בנינו יאפשר לו לקבל חווית מועמד טובה ונעימה. לכן, פידבק מיידי ועבודה משותפת תמתג אתכם בעיני המועמד כבר מההתחלה כמקום שטוב לעבוד בו.