8 : מכוח אדם – להון אנושי: איך BIM משנה את ערך העובדים בארגון

העולם משתנה וגם ערך העובדים משתנה

בפרק הקודם נגענו באיך עובדים יכולים להעצים את עצמם בכלי AI  בפרק זה נעסוק באיך ארגונים יכולים למנף את עצמם באמצעות ההון האנושי בחברה.

בעבר עובדים היו מועסקים בעיקר על פי המקצועיות שלהם, שנות ניסיון, ניסיון תעסוקתי – היום זה כבר לא מספיק.

במציאות בה קצב השינויים הולך וגדל, הטכנולוגיות מתפתחות בקצב מהיר והבינה המלאכותית משנה כך תחום. נדרשים יותר עובדים מסתגלים, עם גישה שונה, גמישות מחשבתית, יצירתיות ובעיקר ראיה מערכתית ועסקית שמחברת בין הידע המקצועי שלהם לסביבת העבודה והצוות.

בתחום הBIM ההזדמנות גדולה במיוחד.

כי המציאות של היום מראה לנו חד משמעית

ה-AI יודע הכל. ה-BIM מציג הכל. העובדים צריכים לחבר ולהנגיש זאת לסביבתם!

אם בעבר הסתפקנו בעובדים מקצועיים ״מפעילי תוכנה״ שישרטטו, יבנו, ימדלו ואפילו יתכננו מודלים מדויקים , היום אנחנו נדרשים לאנשים שיכולים להשתמש במידע בצורה יעילה ואפקטיבית כגון:

  • לייעל את תהליכי התכנון
  • לייצר מנגנונים לזיהוי מוקדם של תקלות
  • להפיק תובנות שיכולות להוביל לשיפור רווחיות ויעילות בפרויקט.

העתיד שייך לאלה שידעו לחבר בין מקצועיות, טכנולוגיה וראיה מערכתית.

עובדים שיבינו גם את ההיבטים העסקיים בארגון יהפכו לאנשים שיכולים לקבל החלטות ויכולים להציף להנהלה הזדמנויות בעלות ערך משמעותי.

אז איך ארגונים יכולים למנף את ההון האנושי שלהם לטובתם?

  1. חדשנות ויוזמה כערך תרבותי – ארגונים שיעודדו את העובדים שלהם ליזום תהליכים, יעודדו חדשנות ויצירתיות לשינוי תהליכי עבודה, לפתח בהם את תחושת המסוגלות, יהפכו כל אחד ואחת מהם למנועי צמיחה.
    1. הרחבת אופקים ופרספקטיבות – לפתח באנשי המקצוע מיומנויות רכות יותר, הסתכלות מערכתית, בחינה של היבטים עסקיים, יכולת חיבור בין הדברים.
    1. הוצאת תובנות ממידע – כפי שהבנו המידע קיים בכל מקום, היכולת להפיק ממנו תובנות, התייעלות, חדשנות ושיפור זו מיומנויות חזקה ביותר שתוכל להאיץ את הארגון קדימה.
    1. האחריות בתמונה הרחבה – ככל שעובד מודע ומבין את ההשלכות ורואה את התמונה הרחבה בצורה בורה יותר כך האחריות שלו גדלה כלפי הדרך והתוצאה זה יבוא לידי ביטוי ביכולת השפעה פנימית בסביבת העבודה ואף מול לקוחות שהם יכולים להבין ולדבר בשפה שלהם.

כדי שנוכל לגרום לעובדים ולמנהלים בארגון לבנות ״מנועי צמיחה״ בארגון אנחנו צריכים לאפשר להם זאת על ידי:

  • העצמה ולא רק הכשרה – מעבר ללימוד טכנולוגיות BIM לספק להם הרצאות שיתנו להם כלי העצמה ורכישת מיומנויות נוספות.
  • שילוב יעדים עסקיים/צוותיים – המטרה להראות להם את השפעת העבודה שלהם על תוצאות הארגון.
  • לעורר בהם השראה – הרצאות וסדנאות שיעזרו להם לחבר בין הדברים, יעודדו אותם לפתח ולשלב כלים נוספים בתהליכי העבודה שלהם ולהסתכל על הדברים מנקודות מבט שונות.
  • עידוד יוזמות והצלחות – לציין ולהבליט הצלחות, תהליכים שעובדים מקדמים כדי לעודד נוספים.

חשוב לזכור כי גם בעידן הBIM שכולו סביב טכנולוגיה, המשאב החשוב  ביותר הוא האנשים שיודעים איך להשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר ערך אמיתי כי בסופו של יום בין מידע (AI) וטכנולוגיה (BIM) יש אדם שצריך לתפעל ולשלב בין השניים.

כדי הBIM יאפשר לעובדים, מנהלים ולכלל הארגון הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול יותר נדרש שינוי תודעתי: הארגון והעובדים צריכים לחשוב אסטרטגית ״מה הערך שאני מייצר לארגון ומה הערך שהארגון מייצר עבורי?״  ולא ״מה התפקיד?״ שאלות אסטרטגיות יאפשרו לארגון לצמוח ולהתפתח יחד עם ההון האנושי.

רוצה להתעדכן בכל מה שמעניין ב-BIM?

הצטרף/י עכשיו לניוזלטר שמחבר את טכנולוגיית ה-BIM

לאסטרטגיה עסקית מנצחת