כבר די ברור לכולם שה-BIM הוא נכס אסטרטגי בארגון
(למי שעדיין לא, שיקרא את כל הפרקים הקודמים).
עדיין אני יכולה לחלק את השוק לשלושה חלקים:
- ארגונים שבוחרים יועצי BIM מקצועיים טכנולוגיים לקידום הארגון ברמה המקצועית
- ארגונים שבוחרים ביועצים ארגונים שיקדמו את הארגון ברמת התרבות הארגונית והאנשים.
- ארגונים שלא בוחרים ביועצים ומתנהלים בשגרה.
אם אנחנו מסתכלים על פוטנציאל הBIM בארגונים, אפשר להבין שהכל מחובר להכל.
ברגע שמבינים שBIM הוא נכס אסטרטגי, יש לשלב אותו בתרבות הארגונית, בתפקידים, באנשים, בתהליכי העבודה, בטכנולוגיות, באסטרטגיה העסקית וביעדים העסקיים של הארגון ובכך להטמיע את השינוי בצורה המיטבית ביותר.
כאשר מטמיעים את הBIM כנכס אסטרטגי יש מקום לשאול את השאלות הבאות:
- האם הBIM מייצר לארגון יתרון בשוק?
- האם הוא משפר לארגון את שורת הרווח?
- האם הוא משנה את הערך שאנו מספקים ללקוחות שלנו?
- האם הטמעת השינוי קוראת פנימה – החוצה? מהתרבות והאנשים ללקוחות ולספקים?
באמצעות שאלות אלו אנו יכולים לראות את ההבדל בין בחירת יועץ BIM מקצועי שנותן מענה לצד המקצועי והטכנולוגי. לבין יועץ ארגוני שנותן מענה לתרבות הארגונית לאנשים ולתהליכי העבודה לבין יועץ אסטרטגי עסקי ב BIM שנותן מענה מקיף, מערכתי והוליסטי ובעיקר מחבר בין האנשים, התהליכים, הטכנולוגיות והאסטרטגיה העסקית של הארגון.
בעת בחירת יועץ BIM לארגון חשוב לבחון את השאלות הבאות:
- מה הרקע של היועץ? אילו תובנות, ידע וניסיון הוא מביא? האם הוא מגיע מהתחום הטכנולוגי? העסקי? הארגוני?
- האם יש לו הבנה עסקית? האם הוא רואה את ה BIMכנכס אסטרטגי או כשינוי טכנולוגי?
- האם הוא מגיע מחבר בין כלל עובדי הארגון? או רק נותן מענה למחלקה מסוימת?
- האם הוא מביא ערך להנהלת הארגון? או רק לצוות המקצועי?
- האם הוא מגיע עם ראייה מערכתית כוללת על הארגון? או רק על צוות ספציפי?
- מה רמת הידע שלו בעולם ה BIMבהיבט העסקי?
חשוב לציין שיועץ BIM אסטרטגי עסקי משלים כל יועץ BIM או יועץ ארגוני, בכך שהוא מחבר בין כל שאר הנקודות. הוא נותן מענה מלא לארגון על כל היבטיו ומאפשר לו למנף את ה BIM ולהפוך אותו למנוע צמיחה ארגוני משמעותי.
עבודתו של יועץ BIM אסטרטגי עסקי היא לבחון את הארגון על כל היבטיו:
- אבחון הארגון – הגדרת מצב קיים ברמת ההנהלה, העובדים, תהליכי עבודה, טכנולוגיות, תרבות ארגונית ואסטרטגיה עסקית
- ניתוח הארגון פנימה וביחס לשוק
- ביצוע ניתוח Swot
- הגדרת מצב רצוי בהיבטים השונים הכוללים חזון ארגוני, מטרות, יעדים ואסטרטגיה
- יצירת תוכנית עבודה לפי שלבים, זמנים, מחלקות ומדדי הצלחה
- בחינת התוכנית לפי תקופות ועל פי מדדי ההצלחה תוך מעורבות ההנהלה והמחלקות הרלוונטיות.
תהליך אסטרטגי כזה לוקח זמן, נדרשת בו השקעה ותמיכה של ההנהלה.
הוא נעשה בשלבים מוגדרים מראש ומטרתו לסנכרן את הארגון כך שכל אחד מהעובדים ידע מה הערך של ה BIMעל עבודתו.
שכל אחת מהמחלקות תוכל להיתרם מחוזקות ה BIMובעיקר שההטמעה תבוא לידי ביטוי גם בהגדלת ההכנסות ושיפור שורת הרווח בארגון.
במידה והארגון שלך כבר בחר יועץ BIM או יועץ ארגוני שווה לבחון את השאלות ולראות
האם הערך שהוא מביא יביא את הארגון גם למטרותיו העסקיות?
האם יש לו את הכלים לחבר את הנקודות ולהטמיע שינוי מערכתי?
במידה ונשארתם עם שאלות לא פתורות או שאתם שמי לב שמשהו בתהליך לא מתחבר עם החזון העסקי של הארגון – זה לא במקרה.
הטמעת BIM הוא מהלך אסטרטגי עסקי שמחייב תיאום מלא בין כל חלקי הארגון.
אם אתם רוצים לבחון איך להפוך את ה BIM למנוע צמיחה משמעותי, כזה שמייצר יתרון בשוק, משפר את שורת הרווח ומחזק אץ ערך המותג שלכם – קבעו איתי פגישה.
יחד נבחן את הארגון, נבין את האתגרים וההזדמנויות, נזקק מטרות ונבנה תוכנית אסטרטגית תתאים לחזון הארגון.
ולבנתיים…
אני מזמינה אותך לעיין במדריך ״ BIM – איפה הכסף?״ שריכזתי עבורך מהפרקים בניוזלטר.
מדריך עסקי שמרכז שבעה מינופים עסקיים בסביבת BIM הכוללים כלים עסקיים ופרקטיים, אסטרטגיות ברורות, סיפורי הצלחה שיעזרו למנהלים ובעלי עסקים:
- להבין איך BIM יכול להפוך מנטל טכנולוגי לנכס אסטרטגי בעל תוצאות כלכליות מניבות.
- כיצד להרחיב את סל השירותים ולהוביל לשינוי משמעותי בארגונכם.
- לראות את ה BIMכהזדמנות עסקית משמעותית לאנשים, לתרבות ולכלל הארגון.
לינק להורדת המדריך : https://lp.smoove.io/wq5g