איך נשאר רלוונטיים בעידן הAI /Chat GPT וכל השאר?

כל יום יש מאמרים וכתבות נוספות שמאיימות על העבודה שלנו בעקבות התפתחויות של טכנולוגיות חדשות

קראתי על כך ש- Chat GPT גרם לפיטורים של מס׳ עובדים כי כבר לא צריך אותם
וטכנולוגיות הAI יחליפו וייתרו משרות נוספות ובכלל מדברים על כך ש70% מהמשרות שהיו רלוונטיות יעלמו תוך 10-15 שנים.

כמה איומים כמה?

אז מה יהיה עלינו? איך אנחנו יכולים להיות רלוונטיים גם בעידן הבא?

אין לי תשובות קסם לא להתלהב רק כמה טיפים שידאגו שנשאר רלוונטיים יותר וגם אם תהיה סכנה על התפקיד שלנו שיהיה לנו מספיק זמן להתכונן להיערך ולשנות בהתאמה.

אז איך עושים את זה?

באמצעות למידה – אני יודעת שאני חופרת כל הזמן על הלמידה אבל למידה משאירה אותנו רלוונטיים, מחדשת לנו, משדרגת אותנו ופותחת לנו אופקים, ככל שנלמד יותר ונתפתח יותר כך נוכל לשנות ולהשתנות וגם נדע להגיד מתי עלינו לשנות את תפקידנו או להתאים את עצמנו לשינויים שחלים.
כאשר אני מדברת על למידה אני מתכוונת לחקירה ברשתות על נושאים שרלוונטיים לנו:

  • הירשמו לניוזלטרים/ מאמרים/ כתבות ומידע שתקבלו בדחיפה – כך כל הזמן תהיה לכם הזדמנות ללמידה, למידע חדש שיונגש לכם במייל. אנחנו במרדף החיים ולא תמיד יש לנו זמן להיכנס ולחקור, כך שכאשר אנחנו נרשמים זה מגיע לנו ישירות למייל וזה מידע שיכול לשדרג אותנו – תקבעו לכם זמן קבוע, גשו למייל ותעברו על כל המידע שיש לכם בטוח תלמדו משהו חדש.
  • כשאתם מוצאים משהו שמעניין אתכם – תגלגלו אותו – היום בהרבה כתבות ומאמרים מציינים מקורות נוספים, לינקים לכתבות ומידע שקשור או שיכול לעניין אתכם. כנסו לקישורים ותזרמו עם המידע – תלמדו ממנו, החקירה הזאת מובילה אותנו למקומות שאין מצב שהיינו מגיעים אליה במכוון. אם קראתם מאמרים של מישהו מסוים שעינין אתכם – בדקו עליו בגוגל, לכן תדעו מה עוד תמצאו שם – זה שווה את הזמן הסקרנות בשיאה ואתם נתרמים.
  • חפשו מידע מעניין גם ביוטיוב – פעם הייתי חוקרת בעיקר בגוגל הייתי מגיעה לכתבות ומידע ואז הבן שלי הקטן (שכבר לא כל כך קטן) אמר לי לא מחפשים בגוגל מחפשים ביוטיוב זה יותר מעניין, מאז התחלתי לחפש גם שם ולא יאמן מה שמצאתי שם. גוגל מנגיש לנו מידע לרוב כתוב, היוטיוב מנגיש סרטונים וחווייתיות – סוג למידה נוספת. באמצעות היוטיוב למדתי לבנות אתר ובניתי את שלי, למדתי לעשות קמפיינים דיגיטליים, למדתי תוכנות שונות, למדתי על אנשים ובכלל עולם נוסף שנותן לנו עוד פן של למידה – אל תוותרו על זה.
  • תעוררו בכם השראה – על ידי משיכה של מידע מהרשתות החברתיות כמו טיקטוק אינסטגרם ועוד, תעקבו אחרי אנשים שמעוררים בכם השראה, ע״י נושאים ותחומים שמעניינים אתכם וכך גם שאתם סתם נחים וגוללים ברשת עדיין אתם צורכים מידע שיעשיר אתכם בסרטונים קצרים ומעניינים שרלוונטי לתחום שלכם.
  • תצרכו קורסים דיגיטליים/סדנאות/ריטריט – זה פותח את המחשבה והלמידה – היום הכל נגיש ועטוף בקהילות. כך שמעבר ללמידה אתם גם פוגשים אנשים וסביבות חדשות שיכולות לקדם אתכם ולהעשיר אתכם, החברויות הטובות ביותר קורות במפגשים כאלו.
  • תיפגשו לקפה עם אנשים חדשים – אנשים מלאי הפתעות והזדמנויות, קבעו לכם אחת לתקופה להיפגש לקפה עם אדם שאתם לא מכירים, מישהו מקהילה שאתם חברים בה, שהיה איתכם בסדנא או בקורס – כשיושבים לקפה נפתחים לעולם חדש של האחר ומי יודע מה יהיה שם – כל אדם הוא עולם ומלואו. (אם זה מפחיד אתכם תתחילו בשיחת טלפון ומשם תתקדמו לקפה 😊)

כל הטיפים הללו מטרתם היא אחת – להשאיר אתכם מעודכנים בתחום שלכם, פתוחים לרעיונות ולדברים חדשים כך שכאשר יגיעו לתחומכם טכנולוגיות חדשות וטרנדים חדשים אל תפחדו מהם אלא תלמדו אותם ותתנסו בהם לעיתים טכנולוגיות מעצימות את האדם ומאפשרות לו לגדול ולהתעצם יותר מקודם, מי שפתוח לכך מתקדם מי שמפחד מזה נשאר מאחור.

במציאות בה אנחנו חיים הכל מתקדם מהר, ישנה דינאמיות שהיא טובה ללומדים ומקשה מאוד על אלו שלא.
תבחרו בלמידה כי זאת הדרך בה אתם תוכלו להתפתח הן באישי והן במקצועי, לבחון אופציות חדשות ולהתעדכן יחד עם המציאות.

אל תישארו מאחור – משעמם שם 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *