יצירת הרגלים בשגרת הניהול והחיים

אנחנו כמעט שבוע לפני ״אחרי החגים״ – זמן טוב לתכנון אסטרטגיה ל״אחרי החגים״ 🙂 

כעת, אנחנו בתקופה המתאימה ביותר ״לנקות״ מעלינו את מה שמעכב אותנו ו״להוסיף״ לנו הרגלים שמקדמים אותנו.

הרגל – הוא התנהגות שמתרחשת פעם אחר פעם עד שהופכת להיות אוטומטית. 

איך אנחנו יכולים למנף את זה לטובתנו?

קראתי ספר שנקרא ״הרגלים אטומיים״ של ג׳יימס קליר, שמבחינתי היה תוכנית ליווי על איך עושים את זה נכון. למעשה בזכותו הפכתי למתאמנת על בסיס יומי.

אז איך עשיתי את זה אתם שואלים? ריכזתי לכם את 8 הצעדים להטמעת הרגל חדש.

1. הצהרה – יש משמעות אדירה להצהרה, היא יכולה להיות הצהרה שלך לעצמך או הצהרה פומבית – מחקרים מראים שהצהרה פומבית נחשבת כמחייבת יותר כי אנחנו מתחייבים בפני אנשים נוספים.

2. הכנת תוכנית פעולה – מה ההרגל ומתי מתחילים? זה השלב בו אתם מחליטים איזה הרגל אתם רוצים להוסיף לחייכם בוא נקח לדוגמא להיות אדם מאורגן ומסודר יותר ביום יום שלי. זה מתבטא בארגון היום שלי בבוקר ברמה של כחצי שעה. נתחיל בכך שתרשום ביומן: 

ב18/10 מתחילים!

3. תהיה האדם שאתה רוצה להיות – זה אומר שאם אתה רוצה להיות מאורגן ומסודר יותר נתחיל בלשנות את מה שכתבת ביומן ב18/10 ל: אני אדם מאורגן ומסודר! 

ברגע שאתה אומר את זה לעצמך המוח קולט את זה ועוזר לך להתניע את התהליך, במיוחד עם הוא חיובי ומבחינתך להיות מסודר אומר עליך דברים חיוביים באופן אוטומטי שאתה מגדיר את עצמך כך זה כבר הנצחון הראשון שלך בתחילת התהליך.

4. כלל ה-2 דקות – הכלל הזה אומר שאם אתה רוצה להיות מסודר תתחיל במשהו שיהיה קטן ומשמעותי לך לדוגמא: להתחיל את הבוקר עם שולחן מסודר לעין זה משהו שיכול לקחת 2 דקות ובהיבט נוסף תומך לך בהגדרה שאני מסודר… וזה עוד ניצחון קטן בתהליך.

5. הצמדת הרגל חדש לישן – כל בוקר שאתה מגיע למשרד, תארגן את השולחן ב-2 דקות שיהיה מסודר ולאחר מכן לך לעשות לעצמך קפה. 

למעשה, הצמדת את כלל ה-2 דקות החדש להרגל ישן שאתה כבר רגיל לעשות.

6. יצירת רצף הרגלים – כשחזרת עם הקפה ואתה מתכוון לשתות אותו במשרדך(הרגל ישן), אתה יכול לחבר אליו את הרגל סידור היום שלך (ההרגל החדש). זה השלב שאתה בעצם מתחיל בעשיה. זה יכול להיות בלרשום על דף או לסדר את זה ביומן שלך באאוטלוק את 5 הדברים החשובים ביותר של היום, פגישות והכנות לפגישות שיש לך להכין, שיחות, משימות נוספות שאתה צריך להעביר ממך (כדי לא להיות צוואר בקבוק) ואולי גם משימות אישיות שיש לך במהלך היום.

טיפ נוסף שאני ממליצה עליו – כל משימה שאתה מסיים תסמן אותה בוי או בצבע כך שאתה גורף עוד ועוד נצחונות קטנים בדרך.

בתהליך זה יצרת רצף הרגלים: 

– כניסה למשרד

– כלל 2 דק׳ – ארגון מהיר של השולחן

– הכנת הקפה 

– שתיית הקפה 

– ארגון היום שלי 

7. לא מפספסים פעמיים – לעיתים השגרה חזקה יותר ויש לנו ולת״מים ולעיתים מכל מיני סיבות פיספסתי את ההרגל שלי להיום – הכל בסדר! זה קורה! אך אף פעם אל תפספס את ההרגל פעמיים ברציפות! זה מתכון מהיר להרוג את ההרגל.

8. ניצחונות קטנים מובילים לניצחון גדול – ככל שתייצר לך יותר נצחונות קטנים לאורך היום שלך יחד עם הוספת ההרגלים ובסיום היום – הבנת הערך שההרגל נתן לך (ערך רגשי/זהותי) כך הסיכוי שלך להמשיך ולהתמיד בו יגדל. הסיבה העיקרית לכך כי אתה רוצה להיות כזה.

זה יהפוך להיות חלק אמיתי מהזהות שלך… ומשם יהיה הרבה יותר קשה לחזור אחורה…

אני מקווה שתיקח את זה לשלב הבא, קבע עם עצמך פגישה על קפה, תחשוב מה היית רוצה להיות? תצהיר! תתכנן ותתחיל … בדיוק לפי הספר.

היום אני חוגגת 47 ימים ברציפות (ללא כיפור) של אימונים ואני עפה על עצמי!

מאחלת לך את התחושה הזאת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *