גמישות מחשבתית – איך להנות מחנות הממתקים הגדולה בעולם?

בכל קורס/ סדנא או ספר שנקרא נושא הגמישות עולה כמיומנות חשובה בכלל וכמנהלים בעלי השפעה בפרט.

לאורך הניוזלטר נדון בנקודות הבאות:

  • מה זה גמישות מחשבתית ומהם שלושת האזורים?
  • שלושת הנחות היסוד למעבר מאזור ״נוחות״ ?
  • יצירתיות כמיומנות נרכשת ומשלימה
  • שיתוף אישי על חווית הלמידה האחרונה שלי

מה זה גמישות מחשבתית?

לפי ויקיפדיה – גמישות מחשבתית היא היכולת של אדם להתמודד כראוי עם שינויים סביבתיים וחוויות אישיות. גמישות מחשבתית היא תהליך דינמי מתמשך שמתאר תבנית של אינטרקציה עם הסביבה. התהליך כולל מודעות לזמן הנתון, יכולת לשנות פרספקטיבהאיזון הצרכים או שינוי התנהגות כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

איך בעצם מייצרים גמישות מחשבתית ומהם ההנחות יסוד שאנחנו צריכים להטמיע בראש שלנו?

גמישות מחשבתית קורית ברגע שאני פתוח לדברים חדשים.

על מנת להיות במצב כזה אנחנו צריכים לגרום לעצמנו לצאת מ״אזור הנוחות״.

מה הכוונה?

י

ש לנו 3 מצבים עיקריים:

1.אזור ״נוחות״ – אני קוראת לו מצב תרדמת… כי באזור הזה אני בשליטה מלאה, יודע הכל ולא פתוח למחשבות או רעיונות חדשים. אני יודע שאני יודע הכל, כך שאף אחד ושום דבר לא יכולים לחדש לי.

כדי לצאת מהמצב הזה (ואני ממליצה בחום לצאת ממנו לגבי כל תחום בחייכם) אני צריך להפנים את הנחות היסוד הבאות :

  • יש המון דברים שאני לא יודע שאני לא יודע –  זה אומר שאני אפילו לא מודע להם. תובנה זאת מאפשרת לנו מקום לחקור, להסתקרן ללמוד דברים שאני לא יודע ולהיפתח לדברים חדשים/ השקפות שונות ועוד.
  • אין דרך אחת להגיע לתוצאה – יש המון דרכים להגיע לאותה תוצאה ולעיתים הדרכים האחרות יהיו אולי יעילות יותר, מלמדות יותר, קלות יותר או בעלות ערך נוסף. עצם זה שאהיה פתוח לאפשרויות נוספות אוכל לשלב בין שתי דרכים כדי לקבל דרך קלה יעילה ובעלת ערך.
  • אין אמת אחת – מס׳ א.נשים יכולים להיות נוכחים באותו אירוע וכל אחד יראה ״אמת״ אחרת ואף שונה בתכלית מהאדם שעמד לידו. זה בדר״כ קורה בעקבות פרשנות שונה שלנו לאירועים המתרחשים סביבנו (מי שמכיר מודל א.פ.ר.ת – אירוע  שמוביל לפרשנות (סובייקטיבית) שמובילה לרגש (בהתאם לפרשנות) שמובילה לתוצאה/תגובה שיכולה להיות שונה/ דומה או הפוכה לכל אדם).

כאשר אני מפנים את כל ההנחות האלו אני מתחיל לצאת מאזור הנוחות ולעבור לאזור ה״חוסר נוחות״.

2. אזור ״חוסר נוחות״ – באזור זה אני מבין שיש המון דברים שאני לא יודע ואני יכול לקרוא/ לשמוע/ ללמוד ואפילו רק לשאול או להגיד שאני לא יודע. אזור זה מאפשר את האזור השלישי שהוא אזור הלמידה. אך עדיין חשוב לדעת, שיש רבים מאיתנו שהם באזור ״החוסר נוחות״ ועדיין הם לא מאפשרים לעצמם להתקדם לאזור ״למידה״ כי הם מחכים למשהו/ מישהו שאולי יעביר אותם לשם או שבכלל הם לא מוצאים את הזמן לזה.  

3. אזור ״למידה״ – ברוכים הבאים לאזור הלמידה! בעידן של היום בו כל המידע נגיש לנו ורק מה שנותר לנו הוא לצרוך אותו, אנו נכנסי לחנות הממתקים הגדולה בעולם, בה אנחנו יכולים לצרוך כל מה שבא לנו באיזו רמה שרק נרצה – הכל פתוח ואפשרי.  אתה מתחיל בלבחון אופציות חדשות, קיימות, שונות ובעצם להיפתח לעולם של אפשרויות בלתי מוגבלות.

באזור ״למידה״ ניתן גם לרכוש את המיומנות המשלימה שנקראת – יצירתיות!

יש החושבים שיצירתיות זה משהו שנולדים איתו, או שיש לך או שאין לך. 

אז לא, זו מיומנות נרכשת והיא מגיעה שאתה באזור ״למידה״.

ההגדרה שבחרתי ליצירתיות מויקיפדיה היא -חשיבה יצירתית מורכבת ממקוריות, גמישות ושימושיות.

גם אם אין לך את המקוריות ברגע שאתה נחשף ליותר מידע זה מתחיל להגיע… כאשר יש באפשרותך מגוון אופציות על מנת ליצור יותר מהן – שזו גם משמעות היצירתיות ליצור מאין … אתה צריך להשתמש במונחים הבאים:

  • פירוק והפרדה – לדוגמא אם עד היום מכרתי שירות שהוא תהליך שמאגד בתוכו מס׳ נושאים, אני יכול לקחת רק נושא אחד ולהפריד אותו ואז אותו למכור בנפרד. דוגמא מעניינת מהעולם, paypal כאשר היא היתה עוד סטראט-אפ היא הוצגה למשקיעים כחלק מפיתרון שלם ואילו המשקיעים ראו בפיצ׳ר האחד הזה את עיקר היתרון ומשם זה היסטוריה. 
  • פירוק והרכבה מחדש – לדוגמא אם עד היום תהליך השמה היה נחשב לפיתרון שלם שבו מי שהיה אחראי על הבאת הלקוחות הוא גם אחראי על הבאת המועמדים היום ישנה פלטפורמה שחילקה את הפעילות לשניים ובאמצעותה ניתן להגיע ליותר מועמדים רלוונטים מדויקים ואיכותיים בדרך שונה. המנהלות אחראיות על הבאת הלקוחות (שכאן נדרשות מיומנויות מסוימות) ואילו הסוכנים אחראיים על פרסום המשרות והבאת מועמדים שמתאימים (וכאן נדרשות מיומנויות אחרות) זה יצירתי וגם חדשני פירוק התפקיד והרכבתו מחדש.
  • איחוד –  אם יש לי מגוון דרכים להגיע לתוצאה אני אבחר בשילוב בין הדרכים שונות כדי שאוכל לקבל עוד ערך ועוד יעילות בנוסף. לדוגמא אם אני צריכה להעביר הרצאה והאופציות שעומדות בפניי זה בזום או פרונטלי ובמקביל ובלי קשר לזה גם אני רוצה לחקור את השוק הזה ולהציע עוד שירותים לאותם הלקוחות. אני אעדיף לעשות פרונטלי, כך שהלקוחות יכירו אותי בצורה יותר אישית בהפסקות אני אתחקר את הצרכים שלהם וכבר בסיום הרצאה אוכל לחשוף אותם לשירותים נוספים שלי שהם גם הצרכים שלהם. כך השגתי יותר בדרך המשולבת שבחרתי.
  • הרחבה – המטרה כאן היא לקחת אופציה שיש לי ולהרחיב אותה גם למעגלים נוספים בחיי. אם בתהליך מכירה שהיה לי השגתי את המכירה והלקוח ממש היה מרוצה אם אקח את התובנות והדרך שעשיתי ואעשה לזה אנלוגיה ואיישם אותה בתהליך דייטינג הצעה לצאת יחד. 

    אני אוכל בעצם להשתמש בכל כלי המכירה שלי במעגל אחר בחיי וברוב המקרים גם אצליח באותה מידה ואף יותר 😊

אז כפי שניתן לראות מצב הלמידה מאפשר לנו להיפתח לעולמות שונים ליצור יותר ולהצליח יותר.

לא צריך להיוולד יצירתיים או חדשניים או חכמים … צריך לרצות, להסתקרן ולהתנסות.

אני רוצה לשתף אתכם בתהליך הלמידה האחרון שלי. 

בחודשים האחרונים קיבלתי החלטה שזה הזמן להקים אתר אינטרנט לעסק שלי. בהתחלה חשבתי לרכוש שירותים של בונה אתרים כי הבנתי שזה עולם שאני לא יודעת בו דבר. 

אבל הייתי פתוחה ללמוד. 

נכנסתי ליוטיוב וראיתי שיש שם קורס מלא להקמת אתר בוורדפרס. בדיוק ברגע הזה התחילו החששות, החלטתי לא להקשיב ״לרעשים״ והתחלתי את הקורס. במהלך הקורס למדתי מלא דברים שלא ידעתי, 3 תוכנות סופר מגניבות שעזרו לי לבנות אתר מהמם בדיוק ב- Look & Feel שדמיינתי לעצמי.

התהליך לקח לי כמה ערבים ללא שינה והתמכרות בלתי מוסברת למציאת תמונות וסרטונים 😊 והיום יש לי אתר שבניתי לבד, היו אתגרים בדרך אבל המחשבה שהכל נגיש אפשרה לי להגיע ליעד שלי.

החוויה היתה מעצימה ומלמדת – מומלץ להתנסות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *