קורס ניהול צוותים
מנהל/ ראש צוות אחראי על 90% מהסיבות שעובדים ישארו או יעזבו בארגון!
האם לראשי הצוותים/ מנהלים שלך יש את המיומנויות הנדרשות?
במציאות משתנה בו קצב השינויים הולך וגדל והפערים בין השינויים רק קטנים,
אנחנו צריכים צוות מנהלים מנצח.
לאחרונה, במחקרים שנעשו הראו כי מרבית הידע והניסיון שיש היום למנהלים לא נותן מענה לאור כל השינויים שהיו בשלוש השנים האחרונות.
למנהלים היום יש משמעות קריטית בהצלחת הארגון.
הם משמעותיים בתהליך גיוס העובדים, ניהולם ושימורם בארגון.
על מנת לעזור לך בתהליך זה פיתחנו את קורס ראשי הצוותים שמיועד לעובדים מקצועיים מצטיינים שקודמו לתפקידי ניהול ומנהלים עובדים כחלק מתפקידם
למי מיועד קורס ניהול צוותים?
ארגונים רבים מקדמים את האנשים שלהם לתפקידי ניהול על סמך הצלחתם המקצועית ולאו דווקא על סמך כישוריהם ומיומנויותיהן בתחום הניהול.
כדי לתמוך במהלכים כגון אלו, פיתחו עבורכם קורס ניהול צוותים שיתן למנהלים שלכם את כל הכלים והמיומנויות הרכות הנדרשות לצלוח בתפקיד ולהוות דוגמא אישית לצוותים שלהם.
מה מטרת הקורס?
קורס ניהול הצוותים נוצר מתוך צורך קיים בשוק לתת לראשי צוותים/מנהלים כלים ושגרות ניהול, הבנת האחריות שיש להם מעצם היותם ״חזית הארגון״ מול העובדים.
מטרת הקורס היא להעלות מודעות בנושאים מהותיים בניהול, לעודד למידה, התנסות, לקבל פידבק בשטח וליישם את השינוי ככלי עבודה.
הקורס בנוי כסדנא חווייתית, בה המשתתפים יחשפו בכל מפגש לנושא מרכזי, כחלק מהתהליך הם ידרשו לבצע שאלונים, לשתף ממציאות היום יום והאתגרים העולים, בסיום כל מפגש הם יקבלו משימה לביצוע עד המפגש הבא.
בנוסף, במהלך הקורס תיפתח קבוצת וואטסאפ ייעודית לשיתוף, עדכון וליווי המשתתפים בתהליך.
איך מתנהל הקורס?
הקורס בנוי כסדנא חווייתית, בה המשתתפים יחשפו בכל מפגש לנושא מרכזי, כחלק מהתהליך הם ידרשו לבצע שאלונים, לשתף ממציאות היום יום והאתגרים העולים, בסיום כל מפגש הם יקבלו משימה לביצוע עד המפגש הבא.
בנוסף, במהלך הקורס תיפתח קבוצת וואטסאפ ייעודית שמטרתה להוות פלטפורמה לשיתוף, עדכון וליווי המשתתפים בתהליך.
מטרת כל התהליך היא לייצר תהליך ליווי ולמידה מתוך ניסיון וממציאות היום יום, להביא אותו ל״חממה״ שאנחנו מייצרים עבור המשתתפים ולמידה מתוך ניסיון ושיתוף.
סילבוס הקורס
- מפגש 1 - מבוא לעולם הניהול – תפקידי המנהל, מיומנויות רכות אתגרי הגיוס הניהול ושימור העובדים לאחר תקופת הקורונה.
- מפגש 2 – סגנונות תקשורת - נדון מהי תקשורת אפקטיבית? ממה היא מורכבת? נגלה את 4 סגנונות התקשורת השונים.
- מפגש 3 - מסרים וערוצים לתקשורת אפקטיבית ומוטיבציה – התנהלות במגוון הערוצים השונים, איך להתנהל לגבי נושאים פורמליים /לא פורמליים – אישיים/ צוותים. מהי מוטיבציה ואיך היא תורמת למחוברות?
- מפגש 4 - פגישות, משובים ותיעוד – חשיבות ניהול פגישות עם הצוות ותיעודם, הדרך למתן משוב חיובי/ שלילי בצורה אפקטיבית, מכבדת ונכונה. מה הכללים למשוב מקדם? נדון גם במשוב בהקשר של פרידה מעובד מה חשוב בתהליך הן מבחינה משפטית והן מבחינת התהליך.
- מפגש 5 - ניהול זמן ותיעדוף משימות – מודל ניהול הזמן איך לנהל את עצמי ואת האחרים? איך לתעדף משימות ולהיות יעיל? נרחיב על ״גזלני זמן״, האצלת סמכויות ועוד...
- מפגש 6 - משא ומתן כדרך חיים וקונפליקטים – הדרך לנהל מו״מ מתוך כוונה לשיתוף פעולה ויצירת ערך ו״הגדלת העוגה״, נכיר את 5 הכללים למו״מ אפקטיבי, נרחיב על יצירתיות כמיומנות נרכשת. נרחיב בזיהוי וניהול קונפליקטים ותפקידו של המנהל.
- מפגש 7 - לחץ שחיקה ו-wellbeing , חווית עובד וסיכום – ניטור וזיהוי סימני שחיקה אצל עובדים, נדון על אחריות המנהלים על ה-wellbeing של העובדים. נדבר גם על חווית עובד וציר הזמן עובד – האבולוציה של חווית העובד בעידן ״קורונה״, ציר זמן העובד מתהליך הגיוס ועד לאחר הפרידה ואיך לייצר נגיעות משמעותיות בחוויית העובד וסיכום הקורס.
היקף הקורס כ-21 שעות, 7 מפגשים של כ3 שעות
הקורס בנוי בצורה חוויתית המאפשרת למידה, התנסות, קבלת פידבק ושיפור שבמהלכו המשתתפים מטמיעים את תכני הקורס ויוצרים שגרות ניהול אפקטיביות.
איך מזמינים?
שלחו לנו הודעה ונתאם פגישה אצלכם בארגון, נבחן יחד את הנושאים, נתאים, נדייק ונצא לדרך.
מגיע לארגון שלך מנהלים טובים יותר!