תהליך גיוס עובדים

מהו תהליך גיוס עובדים?

תהליך גיוס עובדים הפך להיות תהליך מאתגר במיוחד בתקופה לאחר הקורונה. אם בעבר תהליך גיוס דרש פרסום מודעה במודעות דרושים ולאחר מכן כבר התקבלו קורות חיים וכל שנותר למעסיק הוא לבחור מבין הקורות חיים שקיבל. היום הכל מורכב יותר.

היום עובדים מחפשים עבודה לאו דווקא באתרי דרושים, היום הם מוקפים בקהילות / קבוצות עם חברים שדומים להם והם מתייעצים בינהם איפה כיף או לא כיף לעבוד.
בנוסף, היום עובדים מחפשים מקום לעבוד בו, להתפתח מקצועית ואישית, מקום שמתאים לערכים שלהם ולדרך שלהם. הם מעריכים ארגונים שתורמים לקהילה או לכדור הארץ מעצם היותם ובכלל הדברים החשובים היום לעובדים מעט השתנו מבעבר.

תהליך גיוס עובדים

מה חשוב לדעת בגיוס עובד עם חברת השמה?

הדרך שבה עובדים מחפשים עבודה השתנתה, התהליך הפך להיות דינאמי הן מצד המועמדים והן מצד המעסיק. כל אחד מהצדדים מגיע עם רצונותיו, שאיפותיו ומטרותיו לעתיד והתפקיד שלנו ב- BIM Talents לעשות חיבורים בין אנשים.

מכיוון ותהליך גיוס עובדים הינו התהליך הראשון של חווית עובד בארגון וזה לא משנה אם זה מתבצע על ידי זרוע פנימית (מחלקת גיוס הקיימת בארגון) או חיצונית (כגון חברת השמה) מה שחשוב בעיקר זה לוודא שה-DNA הארגוני ילווה את התהליך לכל אורכו ויקבל חלק גם בתהליך הגיוס.

כדי שזה יקרה אנו ב- BIM Talents מגיעים למשרדכם לפגישת היכרות ואיפיון, רואים את המשרדים, סביבת העבודה, האנשים לעיתים גם המנהלים המגייסים וכל זאת על מנת לקבל מיכם כמה שיותר מידע על מנת שנוכל להעבירו למועמדים בשיחה על המשרה הרלוונטית.

מהם השלבים בתהליך הגיוס?

1. פגישת היכרות ואיפיון המשרה – לאחר חתימה על הסכם התקשרות עימם, אנו מגיעים לשיחת היכרות, בשיחה עם הלקוח אנחנו מנסים כמה שניתן לתאר את פרופיל האדם שאנחנו רוצים שייקלט למשרה, ברמת כישורים, מיומנויות, גישה ודרישות סף שחייבות להתקיים וכמובן, אנו גם מתייחסים לכל מה שיכול לעודד קליטה – מה שמהווה יתרון יחסי על פני האחרים. ברגע שאנחנו מסכימים על האיפיון, העבודה שלנו למעשה מתחילה.
2. פרסום המודעה – אנו מפרסמים את המשרה במגוון רחב של מרחבים דיגיטליים, הן ברשתות החברתיות, בדף המשרות באתר של BIM Talents, במודעות דרושים, בקהילות רלוונטיות, בקבוצות לינקדאין ובקבוצות וואטסאפ ייעודיות.
3. בדיקת מוכרות – מועמדים שמגיעים ללקוח עברו כבר שני סינונים. סינון ראשוני על פי שאלון סף שנשלח אליהם לבדיקת התאמה ולאחר אישורו, נקבע עימם ראיון טלפוני עם מנהלת גיוס, לכן כאשר אנו שולחים את המועמד/ת חשוב לנו לקבל פידבק מהיר עליו, האם הוא מוכר או לא, על מנת שנוכל לתת לו מענה מהיר וגם אולי נוכל להעבירו למשרות נוספות(כי השירות שלנו מבוסס על שביעות רצון של המעסיק ושל המועמד יחד) קבלת הפידבק יעשה בהקדם האפשרי על מנת שנוכל להתחיל תהליך מולו ולא תעשה עבודה לחינם.
4. משמעות הפידבק המיידי – בפרסום משרה מתחיל מומנטום, טיפול מהיר מייצר מינוף למשרה בפלטפורמה ובכלל. לכן בעת קבלת המועמד/ת, עליכם לבחון אותם ולעדכן אותנו במיידיות האפשרית (עד כמה שניתן) האם מתקדם/לא מתאים.
במידה והמועמד נמצא לא מתאים, חשוב מאוד לנו לקבל משוב מדוע המועמד לא מתאים כדי שנוכל לדייק יותר את המשרה במידת הצורך.
במידה והמועמד מתאים – יש לעדכן בהתקדמות מולו, מתי נקבע לו ראיון.
5. עדכון עד השמה – עדכון המידע חשוב לתהליך מול המועמד אנחנו מולו בקשר, מוודאים שהוא מחויב למשרה ולתהליך במידה ויש שינויים או כל ולת״ם אחר אנחנו שם לתת מענה. (דחיית ראיונות, שינויים במועדים, ביטולים או כל דבר אחר).
לאחר הריאיון אנחנו מוודאים קבלת משוב הן מהמועמד/ת והן מהמעסיק על מנת לראות תמונה כוללת ומידת התאמה הדדית.
כפי שציינו קודם מטרתנו העיקרית היא לחבר בין א.נשים ולמרות הדרישות, המיומנויות והכלים בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות את הקליק בינכם.
לעיתים בתהליך חתימת החוזה, ישנם הערות ונושאים שלא תמיד נעים או קל לדון בהם ובשביל זה אנחנו כאן, לגשר על הפערים ולתת מידע שיכול לקדם את התהליך ולהביא לחתימת חוזה מיטיב עם שני הצדדים תוך שמירה על האינטרסים של שני הצדדים.
במידה ובמהלך הדרך זה בכל זאת לא צלח, אנחנו נותנים מענה למועמדים, שולחים הודעת שלילה ומנסים למצוא להם משרות נוספות במידת האפשר כדי שהחוויה שלהם תישאר חיובית לתהליך. מבחינת ההתנהלות מול המעסיק אנחנו לעיתים מדייקים את המשרה ועושים סבב נוסף של מועמדים.
6. המועמד התקבל – איזה כיף! בעת חתימת חוזה אחנו מבקשים לקבל עדכון על תאריך תחילת העבודה והשכר שנקבע. גם בשלב זה אנו מוודאים עם המועמד שהוא מרוצה מהחוזה והתנאים. ביום תחילת העבודה אנו שולחים למועמד/ת ברכה ובהצלחה על כניסתו לעבודה ובסוף היום אנו גם יוצרים עימו קשר לשמוע איך היה לו ביום הראשון לעבודה והאם הוא מרגיש טוב והכל בסדר.
7. במהלך תקופת האחריות – אם יש חוסר שביעות רצון מדרך התנהלות המועמד, חשוב שנדע זאת מבעוד מועד. קודם כל, נוכל להתייעץ יחד איך ניתן לעזור במידה וניתן. לנו יש דרכים רבות לתת ערך דווקא בגלל שאנו גורם חיצוני וניטרלי לתהליך- כדאי ומומלץ להיעזר בנו.
8. סיום תקופת האחריות – במהלך תקופת האחריות אנו יוצרים קשר עם המועמד/ת מעת לעת לקבל משוב על העבודה, על הסביבה ועל האוירה הכללית. לוודא משני הצדדים שיש הלימה ושביעות רצון. במידה ויש נושאים שיכולים לייצר פערים אנו מתערבים ומגשרים ולא מעט פעמים היו נושאים קטנים ששתיים שלוש שיחות פתרו, תהליך שעזר מאוד לעובד בכניסה לתפקיד ווידא את הישארותו ואת שביעות רצונו. המטרה למנוע פערים התחלתיים ולאפשר למועמדים ולארגון להשתלב ולהמשיך יחד.
9. תשלום ההשמה – כאשר מסתיימת תקופת האחריות אנו מוציאים חשבונית למעסיק בהתאם לתנאי החוזה ובמועדים הרלוונטיים של תקופת האחריות.

כפי שניתן לשים לב אנחנו מתוגמלים על תוצאות!

אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת לתת מענה הולם ומכבד בתהליך הן למעסיק והן למועמדים המגיעים, האחריות לכך היא על שנינו (אנחנו והמעסיקים).

כדי שזה יצליח אנחנו צריכים אתכם המעסיקים מחויבים לתהליך!

 

כיצד BIM Talents מסייעים בהליך גיוס העובדים?

חשוב ביותר לזכור! צוות BIM Talents מתחיל את התהליך עם המועמד/ת, אך למעשה זה כבר התקשורת הראשונה שלו עם הארגון שלכם.
אנחנו ב-BIM Talents מהווים זרוע הגיוס שלכם בארגון. כך שככל שנהיה מסונכרנים ונראה חזית אחת מול המועמדים, כך הם יקבלו שירות ותהליך ראוי ומקדם. שתוצאותיו יהיו מהירות ומדויקות הן לארגון, הן למועמדים וגם לנו. יתרה מכך תהליך נכון ומסונכרן מתחיל את חווית העובד כבר בתהליך הגיוס לכן חשוב שתתנו לנו את הכלים לוודא שהתהליך של המועמד יהיה נעים ומכבד.
תיאום וסנכרון בנינו יאפשר לו לקבל חווית מועמד טובה ונעימה. לכן, פידבק מיידי ועבודה משותפת תמתג אתכם בעיני המועמד כבר מההתחלה כמקום שטוב לעבוד בו.
כמובן, שאנחנו ממליצים לכל ארגון לבנות תהליך חווית עובד שמתחיל ביום תחילת תהליך הגיוס ממשיך בקליטת המועמד לארגון, כולל את כל מהלך חייו בארגון ומסתיים ביום עזיבתו את הארגון ובארגונים מסוימים אף ממשיך עד 90 יום לאחר סיום עבודתו בארגון וזאת מתוך מטרה אמיתית לוודא כי העובד סיים את עבודתו בצורה טובה וחיובית.

מה החשיבות בחווית עובד טובה בעת גיוס?

הסיבה לכל חווית העובד היא לא nice to have, לחווית העובד יש השלכות גדולות ומהותיות על הארגון. עובדים שמרוצים ויוצאים מהארגון בחוויה חיובית ומכבדת יהיו ״שגרירים טובים״ לארגון ויהיו אותם אלו שיגידו לעובדים הפוטנציאליים שלכם ״ כן, אחלה מקום כדאי לעבוד בו״ או לעומתם, מועמדים שחוו תהליך הפוך יהפכו ״לשגרירים שליליים״ ויהיו אלו שיגידו״ אל תתקרב! הייתי שם וזה ממש לא מקום שתרצה לעבוד בו״. הרי זה ברור לכולנו, שכל חוו״ד שתתקבל תהיה לה משמעות אדירה ומהותית הרבה יותר מכל השקעה שתעשה מצד מעסיק הן במיתוג מעסיק או ברווחת העובדים.
ומסיבה זאת בלבד, חשוב ביותר לייצר חווית עובד חיובית ומכבדת לכל תהליך גיוס העובדים בארגונכם.

מדוע לבחור ב- BIM Talents?

במידה ואתם מתלבטים לגבי הנושא, רוצים להתחיל אבל לא יודעים איך, אנחנו ב- BIM Talents כאן כדי לעזור לכם לבנות ציר חווית עובד שיוכל להתאים לארגון שלכם, שילווה את העובד לאורך כל מהלך חייו בארגון, כולל מתודולוגיות סדורות בתהליכי קליטת עובד לארגון והטמעתו בארגון (90 יום ראשונים), ״נגיעות עובד״ במהלך חייו בארגון ותהליכי סיום העסקה ועד 90 יום לאחר מכן. מטרת התהליך להיות מותאם לערכי הארגון.