איך להיות אוטוריטה ברשתות בתחום שלך?

מכיר את זה שכל פעם שיש לך בעיה בנושא מסוים הוא הראשון שתלך לבדוק איתו?

מכירה את זאת שכל פעם שעולה לך תחום מסוים בראש את ישר רואה אותה?

אז איך הם נהיים כאלה? או יותר נכון אם אתה כזה איך תדאג שכולם ידאו זאת?

קודם כל נתחיל בשאלה: למה?

למה בכלל צריך לעניין אותי אם אני מוגדר אוטוריטה בתחומי או לא?

אז למי שלא קרא את הניוזלטר שלי על מיתוג אישי (מצ״ב כאן)

במשפט אחד – תהיה שווה יותר!

מי שמותג כאוטוריטה בתחומו הופך להיות לא רציונאלי עבור אחרים.

זה לא רלוונטי אם הוא שכיר או עצמאי – משמעות הדבר שרוצים אותו ומוכנים לשלם לו מחירי פרמיום כשכיר או כעצמאי.

מעבר לכך מיתוג כאוטוריטה בתחום יכול לגרום לך להיפתח להזדמנויות שאתה אפילו לא יודע שיכולות להיות קיימות עבורך.

דבר נוסף שכחשוב לציין שמי שממותג כאוטוריטה בתחומו חשוף תמיד יותר מהאחרים להתפתחויות בתחומו, עצם זה שהוא כזה, מצריך ממנו להיות מעודכן יותר וחדשני וזה רק גורם לו להתפתח בעצמו כל הזמן.

אז אחרי שהבנו שזה כדאי ורצוי, מים האוטוריטות בתחומם?

אוטוריטה – קווים לדמותו

  • אדם מומחה– יש המגדירים מומחה כאדם בעל ידע וניסיון רב שמבין מעל לממוצע בתחומו.
  • מחקרים מצאו כי נחוצות לפחות 10,000 שעות של עיסוק בתחום על מנת להגיע לרמות הביצוע הגבוהות ביותר ולהיות מוגדר כמומחה (לפחות 5 שנים של עבודה בתחום מסוים בהיקף של 8 שעות ביום).
  • אדם שמייצר חדשנות בתחום – מפתח שיטות, חדשנות בתחום מקדם את התחום והלמידה בו.
  • אדם שהסביבה תופסת אותו כמומחה– יכול לקרות גם בעקבות פרסום ומיתוגו ברשתות. 

איך נעשים כאלו ברשתות החברתיות?

נגיד שיש לי את הידע והניסיון הנדרש ואני עובדת בתחום כבר  מס׳ שנים ויש אנשים שכן מתייעצים איתי בתחום ועדיין חוץ מהקרובים אליי, מקום העבודה והסביבה הקרובה שלי אף חד לא באמת מכיר אותי, איך אני יכולה למתג את עצמי כאוטוריטה ברשתות החברתיות?

  • מי קהל היעד שלי? מיהם הא.נשים שאני הכי הרבה יכול לתת להם ערך ובמקביל מיהם הא.נשים שיכולים להצעיד אותי קדימה. אם אני בעסקי הגיוס לדוגמא, אני אגדיר את קהל היעד שלי כמחפשי העבודה ומי שיכול לקדם אותי אלו המגייסים/ מנהלי משאבי אנוש ומעסיקים בכלל.
  • איפה הם נמצאים? באילו רשתות חברתיות , לינקדאין/פייסבוק/ טיקטוק /תרדס?  לעיתים גם ברשתות עצמם יש למפות אולי קבוצות רלוונטיות כשהמטרה היא להגיע לקהל היעד שלי.
  • מה מעניין אותם? יש נושאים חמים, מגמות, חדשנות בכל תחום שהם ההיילייטס של התחום,  מומלץ לעשות רשימה של נושאים חשובים שיכולים להביא ערך ומה שחשוב זה לא להעביר ידע, כי יש ברשת מלא אלא להעביר את הידע מנקודת מבט שלך, מהדרך והזווית שלך. חשוב ביותר לתת נימה אישית, ניסיון, חדשנות, פרספקטיבה נוספת למידע שמעבירים כי אחרת מה ההבדל בינך לבין ויקיפדיה?.
  • לשתף מהשגרה ומניסיון העבודה שלי – לשתף במידע חדש שלמדתי במהלך העבודה, מתהליך שחוויתי, מפרויקט שעשיתי, מערך שהבאתי לאחר שהמטרה העיקרית היא לשלב את הידע והערך עם הניסיון והחוזקות שלי.
  • לשתף בהצלחות והישגים – אם זכיתי בפרס או סיימתי פרויקט מוצלח, מעבר להצגתו, מומלץ להתעכב במה הביא להצלחה הזאת , איך אני תרמתי לזה?
  • לשתף ולהתייעץ בסוגיות מאתגרות – אם יש לי אתגר או נושא מורכב שאין לי תשובה עליו לשתף, להתייעץ עם אחרים תמיד יש לזה ערך משותף, מעבר לזה זה מעודד מעורבות וחיבור עם קהל היעד שלא הכל ורוד ויש סוגיות מורכבות.
  • להיות אותנטי – להביא את מי שאני, להביא את החיובי וגם את השלילי, להראות שהחיים שזורים בהצלחות וגם בכישלונות ואיך ניתן ללמוד מהם ומה השיעור ואיך זה השפיע על ההתקדמות.

להיות אוטוריטה זה להתמחות בתחום מסוים, להיות אותנטי מאפשר לאחרים להתחבר למי שאתה ולדרך שלך. כפי שציינתי קודם ניתן ללמוד הכל ברשת ועדיין רבים מעדיפים ללמוד מאחרים והם עושים זאת כי הם מתחברים לדרך שלהם. ברגע שתראו את עצמכם ואת הדרך שלכם, א.נשים יתחברו אליכם וירצו לקבל עוד מיכם וכשזה יקרה אז אתם תהיו בכיוון הנכון.

התוצאות של חיבור נכון עם קהל היעד:

  • חיבור אישי – א.נשים ירגישו שהם מכירים אתכם ויהיו מחוברים אליכם ולמותג שלכם זה יבוא לידי ביטוי במעורבות ברשת, בהמלצות עליכם לאחרים, בשיתוף פוסטים שלכם עוד.
  • רצון לקבל מיכם עוד – זה יבוא לידי ביטוי ברצון שתייעצו להם (בתשלום או לא) או אולי תגיעו להרצאה/סדנא בתחום אצלם בארגון.
  • הרצון להיות חלק מההצלחה שלכם – זה גם יכול לבוא לידי ביטוי ברכישה של כל דבר שתציעו ספר /הרצאה/ מוצר בתחום – שהחיבור הוא לא רציונאלי (בהיבט חיובי) זה בא לידי ביטוי ברצון שיהיה להם משהו מיכם ובסופו של יום זה  יתבטא גם במכירות אם יהיו.
  • בניית קהילה תומכת ומקדמת – בנית קהילה את קהל היעד שלכם שילווה אתכם, יהיה הא.נשים הראשונים שיפרגנו לכם, יאתגרו אתכם ויעזרו לכם להמשיך ולהתפתח יחד.
  • פתיחות להזדמנויות – כאשר אנחנו משתפים את מה שיש לנו עם אחרים ונותנים ערך השפע הזה חוזר אלינו חזרה זה יכול להיות עם הזדמנויות חדשות, שיתופי פעולה ועוד כל מיני אפשרויות שלא חשבנו עליהם קודם.

אז אם אתם כבר כאלו שפונים אליכם ומתייעצים איתכם

ואתם יודעים שיש לכם את זה – אל תשמרו את זה לעצמכם – שתפו!

מקסימום תהפכו לאוטוריטות רשת לקהל היעד שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *